.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سبحانی نیا: چهار وزیر رای نمی‌آورند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نباید این انتظار وجود داشته باشد که 21 وزیر معرفی شده به مجلس به صورت یکجا رای بیاورند، گفت: 3 تا 4 نفر از وزیران پیشنهادی رای اعتماد مجلس را کسب نمی کنند.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کابینه معرفی شده به طور میانگین در مقایسه با کابینه نهم خوب است و افرادی هم که در مجموعه قبلی حساسیت هایی نسبت به آنان وجود داشت نهایتا به مجلس معرفی نشده اند.

وی با بیان اینکه کابینه از نظر سنخیت ارتباطی وزرا تناسب کاری و تخصصی آنان نسبتا خوب است، افزود: اکثریت وزیران معرفی شده دارای تخصص، تعهد و تجربه کاری لازم هستند اما نسبت به برخی از وزرا از نظر کاری و اجرایی شناخت کمتری وجود دارد.

سبحانی نیا تاکید کرد که وزیرانی که نسبت به آنان شناخت کمتری وجود دارد باید با ارائه برنامه های مناسب کاری به مجلس ابهاماتی که درباره شان وجود دارد را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: نگاه مجلس به کابینه کاملا کارشناسی است و نیروهایی که در هر جایگاهی قرار می گیرند باید تعهد، تخصص و تجربه لازم را برای انجام وظیفه داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار بنده این است که اکثریت وزیران معرفی شده به مجلس رای بیاورند، در عین حال تصریح کرد: نباید این انتظار وجود داشته باشد که 21 وزیر پیشنهادی دولت به مجلس به صورت یکجا رای بیاورند.

سبحانی نیا اضافه کرد: طبیعی است که برخی از وزیران نتوانند از برنامه های ارائه شده خود به مجلس دفاع کنند و به نقطه نظرات منتقدان خود پاسخ بگویند آنچه هم اکنون در بین دوستان در مجلس مطرح است ابهام درباره 3 تا 4 نفر از وزیران پیشنهادی است که این افراد در صورت عدم رفع این ابهامات نمی توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: ترجیح بنده این است که اکثریت قریب به اتفاق دولت و کابینه بتوانند در این مرحله رای خوبی از مجلس بگیرند تا با پشتوانه ای محکم کار خود را ادامه داده و دستگاه های اجرایی از بلاتکلیفی خارج کنند.

این نماینده درباره تعامل دولت با مجلس در معرفی وزیران پیشنهادی خاطر نشان کرد: تعامل دولت با مجلس در این زمینه بر می گردد به تنها نشست کلی فراکسیون اکثریت با رئیس جمهور که در آن دیدار هم دیدگاه های کلی مطرح شد اما مصداقی مشخص نشد.

سبحانی در پایان خاطر نشان کرد: به غیر از رایزنی های جداگانه و ارائه لیست از سوی برخی نمایندگان به رئیس جمهور ، درباره معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس دولت با کمیسیون های تخصصی هیچگونه دیداری نداشته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.